← Tillbaka
Dopgudstjänst
Hilmas
Dop
Programmet
-
Klockringning & välkomstord
Föräldrar och gudföräldrar tågar in. Musik: Morris.
-
Psalm 199 — Den blomstertid nu kommer
Tre verser. Vi sjunger tillsammans.
-
Bön för Hilma
Läses av Elvira.
-
Morris spelar piano
”Det kommer bli bra” av Laleh.
-
Psalm 21 — Måne och sol
Vi sjunger tillsammans.
-
Visdomsord till Hilma
Ella delar några ord.
-
Trosbekännelsen
Vi stämmer in tillsammans.
-
Dophandlingen
”Hilma, jag döper dig i Guds Faderns, Sonens och den heliga Andens namn.”
-
Sång — Lillasyster
Av Josefin Götestam. Framförs av Sara.
-
Visdomsord till Hilma
Fabian delar några ord.
-
Egen dikt
Linda läser en egenskriven dikt.
-
Förbön & Fader vår
Vi ber tillsammans.
-
Avslutningsmusik
Dopföljet går ut. Morris spelar.
Tack
Tack till alla er som är med oss idag och delar denna stund. Ett särskilt tack till präst Ami, till Morris för musiken, och till Hilmas gudföräldrar.
Efter gudstjänsten samlas vi för dopkalas.
Dagens ord
”Låt barnen komma till mig och hindra dem inte, för Guds rike tillhör sådana som de.”
Markus 10:14
← Tillbaka till inbjudan